یزدفردا "فرماندار خاتم گفت معرفی ابعاد شخصیتی حضرت علی اكبر (ع) از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته جوان است كه باید از هم اكنون برای برگزاری شایسته این برنامه ها همت عمومی درشهرستان تقویت شود . هفته جوان فرصت مناسبی است تا مسئولین برای رشد و پویایی بیشتر جوانان در عرصه های مختلف به خصوص علمی و اجتماعی تلاش مضاعف داشته باشند .

وی افزود : رسانه ها نیز نقش بسزایی در ارتقای سطح دانش اعتقادی وآموزش دینی جوانان دارند که در این زمینه باید از استادان مجرب و برجسته حوزه و دانشگاه بیشتر استفاده کرد. روحانیون نیز باید با برنامه ریزی دقیق فرهنگی نیازهای جوانان را درحوزه های دینی همراه با مخاطب شناسی ، آموزه های دینی قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان را پررنگ تر کنند ایشان با اشاره به توانمندی های جوانان این مرز و بوم در عرصه های مختلف گفت :‌ جوانان و نوجوانان ایران اسلامی دارای فکر و اندیشه هستند و باید از این توانمندی در پیشبرد اهداف علمی و تکنولوژی نوین به صورت گسترده تر استفاده كنند . .

ایشان توجه به نقش ویژه خانواده‌ها در برنامه‌های این هفته ، اهتمام جدی به برنامه‌های خاص و برگزاری گفتگوی جوانان در شهرستان به ریاست فرماندار با موضوع هفته جوان و مشاركت ویژه همه دستگاه‌های تخصصی و عمومی در برگزاری شایسته برنامه‌های هفته جوان ، اشاره كردند و با بیان اینكه جامعه جوان به دلیل تكثر و پراكنش جمعیت در حوزه‌های جغرافیایی متنوعی قرار دارد ، بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی، باید زمینه‌ساز تكریم شایسته از جوانان خود در این روز فرخنده باشند.

فرماندار در پایان با تأكید بر اینكه نوک حمله هجمه سنگین دشمن در جنگ نرم ، جوانان ایران اسلامی هستند، بنابراین وظیفه و رسالت مسئولان در صیانت ازاعتقادات و کارآیی جوانان امری بدیهی است فرهنگ‌سازی در خصوص گرامیداشت و تكریم مقام جوانان باید مثل روزهای ماندگار در فرهنگ ما صورت گیرد و در جامعه بتوانیم آن را نهادینه كنیم كه خانواده‌ها به عنوان نقشی مؤثر در این فرآیند فرهنگ‌ساز محسوب می‌شوند.

همچنین  فرماندار خاتم به مناسبت هفته جوان
بیانیهای به شرح زیر صادر کرد :

جوان، كانون شور و اشتیاق، مركز نشاط و سلامت و سرمایه عظیمی است كه با روحیه ای سرشار از عدالت خواهی و آكنده از مهرورزی در پیشرفت میهن عزیز اسلامی نقش شایانی را بر عهده گرفته و بنا به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مظهر امید و چشمه جوشان نیرو و استعداد است جوانان ایران اسلامی با بهره گیری از ایمان والای خود ، حضرت علی اكبر(ع) را الگوی کاملی برای خود قرارداده اندكه موفقیت و سعادت کشور و اقتدار نظام اسلامی در گرو حرکت در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) است . جوانان امروز ایران اسلامی نیز در پرتو هدایت رهبر عظیم الشان انقلاب(مدظله العالی) گام های بلندی را در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، علمی، اقتصادی و اجتماعی بر داشته اند و پایداری و وفاداری خود را در دفاع از اسلام ، ولایت فقیه ، سازندگی و خنثی کردن فتنه های دشمنان ثابت کرده اند .
اینجانب میلاد باسعادت حضرت علی اكبر(ع) و هفته جوان وتقارن آن با میلاد سراسر نور امام زمان (عج) را به تمام جوانان برومند كه در راستای آرمانهای بلند حضرت امام (ره) و در پرتو منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بالندگی هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برمی دارند تبریك گفته و موفقیت همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا